Thursday, February 23, 2012

Self expression~

Setiap kali aku diuji dengan dugaan yang pelbagai,
 sebenarnya aku amat bersyukur
sebab itu buktinya ALLAH sayang dekat aku
dan ia juga membuatkan aku lebih bersyukur dengan nikmat yang dipinjamkan


I speak to myself "Athirah...dugaan kau ni kecik je, lagi pon dah lama sangat kau happy,
ni tandanya ALLAH bagi peringatan. Tak balance la hidup klu ade ups je."
Dalam dunia ni tak semua orang boleh bahagia diatas kebahagiaan orang lain
tak kurang juga orang yang sentiasa menganggap kita nak bersaing dengan dia.


Persaingan yang sihat itu tak mengapa
tapi kalau sampai membuatkan diri kita paranoid
tak ke menyusahkan diri sendiri
for me the only person I want to compete with is myself
I want to be a better me everytime


Dari kecil aku bukan la seorang individu yang pintar
always score the highest mark and outstanding than others
tapi aku seorang student yang  x pernah berhenti berusaha
ALHAMDULILLAH~
sebab ALLAH bijak seimbangkan nikmat yang diberikan kepadaku


Sering kali juga diuji dari segi persahabaatn
individu demi individu datang dan pergi
tapi bersyukur sangat sebab ada yang tidak pernah pergi
aku belajar dari kesilapan aku
setiap kali ada perselisihan, ketika itulah dapat aku muhasabah diri


Bersyukur sangat ibu bapa ku sentiasa ada sebagai kawan yang mendengar masalah
Hanya mereka yang betul-betul memahami karenahku
Mereka tahu anak tunggal perempuan mereka ini tidak sempurna akhlaknya
Tapi tidak pernah berhenti berusaha untuk perbaiki diri


Aku tak suka dimarahi dan memarahi
tapi setiap kesabaran ada batasnya
maafkan aku seandainya engkau tak boleh terima tindakan aku
but somebody have to do it


there's not a single regret exist within me
i'm glad I've done it
too many hearts you have broke
but you just ignore it
If being plastic is a definition for your friendship
I dont want to be in it


My action did not signify I am childish but prove that
I have to stand for my own rather than  satisfying your
selfish needs, praying one day your eyes will opened.
If you have no effort in changing, say 'hi' to much worse
conflict.


ps: sorry for the manglish..it juz help me to express myself better :) 

No comments: